HDR Video med två 5D Mark II

Sätt dig ner och njut!

HDR Video Demonstration Using Two Canon 5D mark II's from Soviet Montage on Vimeo.

 

Vad tycker jag om detta?

 

 

HDR är ju otroligt häftigt! Lite som 3D filmer men för oss DSLR älskare.  Men jag har ändå lite svårt med HDR då jag är otroligt ovan att se sådant här, som visserligen är väldigt nytt men ändå. (lite som att 3D filmer för mig, det är otroligt vackert men är ovan) men det är ju naturligtvis för att jag är ovan att se  något sådant här vackert, överhuvudtaget. För jag medger ju att det är ju otroligt vackert!

Denna är alltså filmad med två 5D Mark II i olika grader och sedan mixat ihop till en bild, som de visar i videon.

 

På tal om HDR så kommer faktiskt Red-laget att ha HDR funktionerna på deras nya kameramodeller, Epic och Scarlet. Fy fan vad länge jag har väntat på dom och fy fan vad dom kommer revolutionera hela jävla filmbranschen!


Kommentarer
Postat av: Joel Burman

De har väl släppt en liknande mjukvaru uppdatering till iPhone 4.

2010-09-17 @ 00:35:07
URL: http://www.joelburman.com
Postat av: William

Jo jag tror faktiskt att de har gjort det! skulle vara grymt att se något alster från det. Dock är ju HDR i väldigt nytt när det gäller att filma med och jag är inte up to date när det gäller vilka företag som satsar på detta. Är som sagt lite mer påläst när det gäller red företaget då jag följer deras forum.

2010-09-17 @ 15:32:19
URL: http://indiefilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0