Julfest med fiffi, för att fira terminens jobb!

Som ni kanske vet så är jag med i en film förening som ingår i Göteborgs universitetsstudentkår, nämligen Filosoffilmarna. Så igår hade vi en fest för att fira att vi har lyckas filma klart både "Bunkern", Reklamfilmerna för den nya studentkåren och ett annat sidoprojekt om hemlöshet.  Jag pallade mig ditt även ifall jag inte var helt frisk för att dricka lite julbål, äta lite gröt och både få uppleva en tomte med julklappar och ett Lucia tåg som sjöng sånger.

 

Linnéa var den första som fick smaka på julbålen.

 

Jeanna bjöd på goda kakor och Daniel vispade ihop gröten. Även ifall han brände den lite.

 

Viktor kom efter ett tag och vi hade det rätt mysigt i köket.

 

Filosoferade han?

 

Andra satt i vardagsrummet och tog det lugnt. Har tyvärr inte bilder när det var som mest party.

 

Våran egna irländare var där också. Det är hans manus som vi kommer spela in i vår!

 

Sen så försvann Daniel helt plötsligt, han nämnde något om att slänga sopor. Vi alla satt i vardagsrummet när det knackade på dörren. Viktor snabbt upp för att öppna och in kom tomten!

 

Tomten var väldigt lik Daniel på något konstigt sätt....

 

Efter jultomtens inmarsch, så lekte vi julklappsleken och den julklapp alla ville helst ha var två st tio-lotter. Själv lyckades jag kamma hem två serietidningar från 80-talet med fantomen. Efter de kom Lucia tåget!

 

Staffan ställde upp som stalledräng, eller ja stjärngosse man han sjöng låten!

 

Daniel häver i sig sin julöl

 

Och jag upptäckte att Peters julklapp med pärlor var faktiskt gjorda av godis! Sådan där godis halsband!

 

 

Senare på kvällen gick med feber upp och halsen var lite öm efter allt snack, så jag gick hem tidigt. Men den lilla stunden jag var där var helt fantastiskt! Nu skall jag fortsätta med livet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0