Tinyinventions kan konsten att mix-animera!

 

scen från kortfilmen som ni måste se!


Jag skulle lägga mig hyfsad tidig igår. Tänkte bara kolla upp ett ställe på vimeo när jag råkade snubbla över Tinyinventions sida på vimeo.

 

Jag blev frälst! Har svårt att sätta ord till hur bra dom är.  Dom kan verkligen det här med att animera! Men inte bara just animera. De kan använda sig utav många olika former för sin animation. Att mixa med olika material, stilfoto och videosnuttar till olika arbetsätt med att bygga upp dockor världar till effekter. Dom kan Mix Animera!

 

För det första jag tänker på när jag hör animation så tänker antingen  jag på japanska anime filmer eller dockor som i still med Team America world police, eller i "lera" som Wallace & Gromit. Men jag kunde aldrig tänka mig något av detta! Dom har verkligen visat upp att man kan få ihop en vacker film om man bara mixar in allt!

 

 

Something Left, Something Taken- Full Version from Tiny Inventions on Vimeo.

 

Jag rekommenderar verkligen att kolla in deras blogg så ni får en blick i hur hela fridens namn de har lyckas göra detta underbara projekt! Klicka här

 

Red Giant Tv har gjort ett repotage om dem och deras jobba bakom kortfilmen, om hur det gjorde filmen. Allt ifrån vilka material de använde sig för världen de byggde upp tillhur det jobbade i After effect.

 

RGTV Episode 47: Tiny Inventions from Red Giant Software on Vimeo.

 

Detta har verkligen inspirerat mig att tänka lite annorlunda kring animation!


Kommentarer
Postat av: Staffan

Grym länk! Riktigt inspirerande.

Riktigt bra blogg förresten. Keep up the good work!

2010-08-19 @ 13:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0