Först så var det en - short

Jag har fortfarande inte riktigt landat på fötterna än. Festivalruset håller sakta på att rinna av mig men samtidigt vill jag liksom inte släppa det.

 

Nåja, tänkte tipsa om att bra saker händer ofta när man har en bra idé och utvecklar den till en kortfilm. Då kan man ju som sagt bli "upptäckt" och få utveckla idén vidare. Neill Blomkamps kortfilm - Alive in joburg (2005) är ett sådant projekt som blev skitbra och senare fick utvecklas till District 9 (2009).

 

Inte för detta är någon speciell nyhet men jag tycker personligen ni ska se kortfilmen och tänka er vilka förutsättningar han hade där jämte mot långfilmen. (om ni har missat den) Att inget är omöjligt om man har tålamod och engagemang till att sträva att göra en bra kortfilm. Allting börjar smått och jag har äntligen börjat fatta det med.

 

Alive In Joburg - Neill Blomkamp from Spy Films on Vimeo.

 

 

Nu ska jag försöka sova och ta tag i mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0