Vem fan är du?

Ja det kan man verkligen undra sig. Vem fan är jag och vem fan är du?

 

Mitt filmintresse började som liten när jag, 8 årig liten grabb satt i  vardagsrummet, på den slitna soffan och tittade på Motorsågsmassakern med min far.

 

Självfallet på en suddig avkodad Tv1000 kanal men ändå var filmen och helt fantastisk! Jag som senare i livet skulle tycka att Rovdjuret (Predator) var den bästa Action rullen ever! (är en av mina favorit dock) och hade filmkvällar med kvartersgänget och försökte få igång Star Wars på dom där gamla VHS apparaterna.

 

Självfallet var det originalet och inte dom där nya utgåvorna med ändringarna. Jag satt och var helt förtrollad över hur man kunde skapa en film som var ute i rymden, eller ett odjur från en främmande planet.

 

Sen så var de intresset mer eller mindre något som alltid låg och gnagde i bakhuvudet. inte förglömt men ändå ett intresse som jag aldrig trodde kunde bli annat än just vad de va.

 

jag blir äldre,Träffade brudar, hånglade och dansade tryckare. Jag ville bli fritidsledare och min klädstil förändrades från normalt till, hiphop till, rastafari till, emo kille (fuck vad tänkte jag på egentligen?), till något annat till något nu som jag knappt kan definiera.

 

Jag gick ut gymnasiet och undrade va fan jag ville bli? Lärare? knega på industrijobb? Så slog det mig en dag när filmintresset kom upp från sin vilande plats.

 

-Varför försöker du inte bli något inom filmbranschen?

-Som om det skulle gå, det händer ju bara i folks drömmar.

-Om man inte försöker så kommer du ju ångra dig.

-Men det är ju i princip omöjligt ju

-säger vem?

-Säger jag

-Men du vet ju inte för ens du har testat.

 

Så höll min hjärna och jag på att diskutera i flera veckor, tills jag insåg att: Va fan har jag att förlora? Jag kommer ju bara bli en jävla sur gubbe sen och ångra att jag inte följer mig dröm.

Så här är jag. Mitten mellan två världen. Pluggar till Historia lärare och gör kortfilmer. Vem fan är jag? Du får avgöra men jag är en driven person som försöker bli något.

Jag har fortfarande drömmar om att bli arkeolog, historia professor, fritidsledare, historia lärare, jobba inom radio Men de jag vill och hoppas på bli är Regissör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0