Red Scarlet Fixed 2/3 på CES 2011!

Den kameran som jag drömmer våta drömmar om kommer att visas (på riktigt den här gången) på CES mässan som pågår just nu! Kommer antagligen lite häftigare klipp från den mässan snart men tills dess får ni ett smakprov när Tonaci Tran lyckas ännu en gång stötta på Ted, med en fungerande Red Scarlet i handen.

 

Grejen med denna är att är den billigaste kameran från kompaniet RED. Det har ju sina fördelar och nackdelar. Fördelan är att en hyfssad vanlig Svensson kan köpa den. Nackdelen den har mot dom andra Scarlet varianterna och Epic är bland annat en lite mindre sensor och att den har ett objektiv som man inte kan ta bort. Men förutom det har den sjukt intressanta speckifikationer som gör att det liksom vattnas i munnen på en!

 

Förhoppningsvis kommer vi få reda på mer information om den och kanske ett datum när den faktiskt släpps! Tills dess...

Red Scarlet 2/3" Fixed Camera Coming To CES 2011 - preview video w/ Ted Schilowitz from Tonaci Tran on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Joel Burman

Jag stör mig lite på att de aldrig använder filmklipp ifrån själva inspe. tillfället som de klipper till. Istället för att han red killen hela tiden skryter och beskriver hur mörkt det är osv.

2011-01-07 @ 13:23:43
URL: http://www.joelburman.com
Postat av: William

Ja det är lite tråkigt, men jag kan garantera dig att vi kommer få se på smakprov från kameran snart. Antingen på mässan eller om någon månad eller så. Har ju redan publicerat HDRX klipp så är väl snart dags. Men kul att se kameran "på riktigt" och inte någon prototyp!

2011-01-07 @ 16:37:04
URL: http://indiefilm.blogg.se/
Postat av: Anna T

RED är najs, har filmat 2 filmer med RED :), läs gärna mer om dem på min blogg eller se dem på www.annatjernstrom.webb.se



See you fellow filmmaker!

2011-01-07 @ 20:56:23
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/
Postat av: William

Anna: Jag är avundsjuk. Hittills har jag inte haft råd eller tänkt tanken att filma med en red. Visst drömmer jag om det men har aldrig liksom blivit av. Vilka filmer har du filmat med en RED ?

2011-01-08 @ 13:26:18
URL: http://indiefilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0