Kanske ska skriva nått om Canons 600D?

Har som sagt inte skrivit på ett tag och det är mest för att jag har väldigt mycket att göra nu. Är som sagt producent för föreningens projekt samt att jag håller på med Coffee Cake och  pluggar. Men men, under den tiden så annonserade Canon att de ska släppa en ny kamera model, nämligen 600D.


Så vad är detta då? Jo i princip en 550D mixad med en 60D och med ett pris på ca 9000kr. bild processorn är tyvärr 2 år gammal, exakt som 550D's och 7D. Den har alltså i princip inte uppdaterat sig på två år. Dock gillar jag den ändå. Den har några trevlig specifikationer, som flipskärmen och mycket stabilare hus. Men var det värt att göra en helt ny kamera modell för detta? Jag hade gärna velat se någon mer drastisk uppdatering. Skita i spegelreflexen kanske? Förbättra filmningen?


Oavsett detta så är det väl ett hyfsat bra köp, om man är intresserad. Ska bli kul att se några video med denna när den kommer i Mars. Den är lätt värt köpa om folk funderar på att köpa en 60D. Den kameran har verkligen tappat sin funktion överhuvudtaget. 600D trumfar, enligt mig 550D då den har flipskärmen och lite uppdaterad software. Men det är väldigt lite faktiskt för att wowa mig. Men kanske ni lyckas nästa gång Canon?

Kommentarer
Postat av: Rick

Är det inte en 60D på bilden?

2011-02-10 @ 08:12:12
Postat av: William

Det är det också! Ville visa att kameran är väldigt lik den.

2011-02-10 @ 11:21:47
URL: http://indiefilm.blogg.se/
Postat av: Rick

I see said the mute guy. Vilken kamera är bäst under 10k i ditt tycke?

2011-02-10 @ 23:41:43
Postat av: William

Just nu förtillfälle är det Panasonic Gh2. Om man inte köper deras feta zoom objektiv på den så kommer man under 10k. Den är lite vassare förtillfälle mot tex, 550D och 600D i och med att den inte har en bildprocessor som har två år på nacken.

2011-02-11 @ 22:43:00
URL: http://indiefilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0