Storm - Filmen som glömdes bort?

Denna blogg är till för att inspirera andra att lyfta på både mitt och era arslen, och faktiskt göra en film. (hur den än blir eller ser ut) Och detta inlägg ska inte heller handla om att Sveriges filmer är helt meningslösa osv. Det kommer som sagt guldklimpar ur massan. Men något som jag vill uppmärksamma är ändå den svenska filmen Storm. (som för mig känns lite som den är bortglömd)

 

Varför då? Jo för den väckte mig från min dvala och tankesätt kring just Sverige och de filmer som kommer ifrån vårat land. Jag kommer som sagt inte riktigt ihåg vad filmen handlade om eller ens hur den slutar, men det jag kommer ihåg var att den var jävligt snygg, väldigt estetisk om man får säga så och de första delen när Eva röse springer runt i den där alternativa världen och är totalt kick-ass! Det var fan den bästa jag har sett Sverige göra på flera år! Jävla vad coolt allt det där va tänkte jag. En film som verkligen krossade allt vad man hade vant sig vid. Men som jag sa, det känns lite som den har glömts bort. Själv håller jag nu på att försöka få tag på den igen, så jag kan få njuta av denna fantastiska visuella porrfest två regissörer lyckades åstadkomma för fem år sedan. Snälla, kan inte Svensk film göra fler sådan?

 

Jag har försökt hitta den där extrem coola klippen från filmen men tyvärr finns bara trailern kvar. Men ni som har glömt den kan ju njuta av den åtminstone!

 


Kommentarer
Postat av: joel burman

Instämmer, Storm är fortfarande väldigt nyskapande. Jag gillar även deras miniserie Snapphanar.

2010-09-05 @ 20:26:12
URL: http://www.joelburman.com
Postat av: William

Deras miniserie var också väldigt bra gjord. Nyskapande med ett öga för vackra bilder.

2010-09-05 @ 21:13:14
URL: http://indiefilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0