Fujifilm FinePix X100

Egentligen brukar jag inte lägga så mycket tid på att snegla kring dessa kompakta kameror som släpps lite då och då. Många av dem har som sagt inte har alla dom där grymma inställningarna som jag söker. Det stämmer till viss del på denna kamera med. Men den har vissa godbitar som jag har fastnat kring, bland annat att den filmar tydligen i 720 format men jag vet inte hur många frames den faktiskt filmar i och den har manuell inställning och kan ta bilder i RAW formatet. Sensorn är relativ stor också. Men den har fler nackdelar än fördelar enligt mig, så varför har jag ändå ägnat några rader åt denna kamera?

 

Jag har ibland saknat att ha med mig en liten kamera som är mer portabel än den jag har just idag. Min är inte speciellt stor men man pallar ju inte ta med sig den när man ska ut på krogen eller på dra på en fest etc. Sedan är ju Finepix x100 otroligt jävla snygg! Jag kan liksom inte sluta glo på den, den är så jävla snygg på alla sätt och vis. Dom har liksom tagit de snygga från de gamla kamerorna som jag verkligen älskar och applicerat all den nya tekniken som jag också älskar!

 

Jag hade köpt den direkt om jag nu hade pengarna. (vet dock inte vad den kostar än)

 

 

Det enda jag saknar på denna kamera är att man inte kan byta optiken på den, men men man kan ju inte få allt i världen? Du Kan läsa mer om den på denna sida

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0