Lägg lite tid på afficsherna..snälla?

Alltså, för att klar göra. Jag är inget fan av Colin Nutleys filmer och jag ska inte sitta här och diskutera hans filmer utan de jag tänkte snacka om är hans senaste filmer och deras Affischer.

Vem fan är det som gör dom? Jag började tänka på detta för några år sedan då hans film Angel rullade upp på biograferna i Sverige och varenda jävla busskur hade en fet affisch på en springande kvinna med ett väldigt omysigt leende...

Jag menar, hur svårt ska det vara för att få till en bra Affisch? De borde ju lägga lite pengar på att faktiskt rå ihop en hyfsad bild ändå? Jag blev ju som sagt inte alls sugen på att se den.

Så nu kommer hans tredje film om Änglagården eller vad den nu heter och då tänker man, snälla ni kan väl göra en lite bättre affisch denna gång? Och svaret på det är: Nej




En affisch med tre påklistrade bilder på huvudkaraktärerna, där hans dotter har en väldig underligt uttryck och hela affischen känns jävligt billig gjord. Sedan förstår jag inte denna jävla glow funktion på bokstäverna. Alltså hur svårt ska det vara? Vad kan det kosta att slänga ihop en bra affisch? Det borde väl ändå inte kosta så jävla mycket?

För visst, man kan debattera om att affischer inte är den bästa reklam/marknadsförningsmedlet för att locka besökare att se just den specifika filmen, men jag tycker ändå att affischen speglar en viss "anda" av filmen. Sedan kan ju affischer vara ett speciellt minne att ha, ett samlar värde  för dom som verkligen älskar film. Så affischer kan betyda mycket.

Men om man skulle ta det här scenariot: om jag skulle välja att se en film (utan att veta något om den) och bara med hjälp utav affischen bestämma vilken film...så skulle det inte bli Änglagård.

Kommentarer
Postat av: Jeanna

Ok - så in i bombens avskyvärt fula. Antagligen tilltalar de människor som kanske söker efter en svensk oproblematisk film. Eller nått. Ser dock ut som low budget.

2010-12-17 @ 21:36:34
URL: http://strawberryletterjeanna.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ja, Angel-affischen tycker jag ändå förmedlar en attityd, men det här skulle ju lika gärna kunna vara reklam för någon buskisfars på Vallarna motsv.

2010-12-18 @ 00:26:17
Postat av: William

Linnéa och Jeanna: Jag håller med er :) Jag tror allt att man kunde knåpa ihop en snyggare affisch, speciellt för Änglagård 3. Såg ju några riktigt schysta bilder i trailern som de kunnat använda sig utav.

2010-12-18 @ 02:06:35
URL: http://indiefilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0