Fuck 60D det är GH2 som jag vill ha!

Efter tre timmar av lurkande har jag insett följande: Jag behöver mer en kamera som satsar mer på att filma än fota. Jag behöver en kamera som är uppdaterad. Jag behöver ha en GH2 från Panasonic.  60D visst, canon i all ära, men fan GH2 slår ju den i alla fronter... ja förutom street credd. Men skitsamma. Jag skall införskaffa  mig den istället. Tack 60D för att du fick mig att tro att det var dig jag ville ha, men jag tar min väska och går min väg. Vi ses en annan dag!

 

 

Kolla liksom på detta!

GH2 (pre-production) high ISO short test from Filippo Chiesa on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Joel Burman

Instämmer! Ser riktigt bra ut! Vad ligger den på i pris???

2010-12-06 @ 01:31:30
URL: http://www.joelburman.com
Postat av: William

Den kommer ligga på kring 8700kr till 10tusen. för den med 14-42mm kitobjektivet. Den med 14-142 kostar just nu 13tusen. Men detta går väl ner i pris, har ju inte riktigt inkommit till Sverige än dessutom så ligger den lite lägre än 60D och kitobjektivet på GH2 är riktigt bra objektiv att filma med då autofokuset fungerar skitbra med den vid filmning.

2010-12-06 @ 18:17:10
URL: http://indiefilm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0