The art of the title - en vetenskap

Ibland blir man jävligt glad när man ser filmer som faktiskt lagt lite tid på hela förtext grejen i början. Jag är inte direkt fan av de gamla filmers förtexter, när det rullar på massa random namn  mot en svartbakgrund, som tar över 4 min av ens så så korta liv.

 

Men på senare tid har man ju som sagt lagt ner väldigt mycket mer tid kring att göra snygga förtexter och en sida (som jag älskar, why else?) handlar just om dessa "titlar", "vetenskapen".. eller ja snarare konsten. Den går liksom in och fördjupar sig lite kring hur hela processen går till. Sidan gör olika reportage om filmers förtexter samt  diskuterar med de personer som gjorde/gör dem. Självfallet kan man få se dem i praktiken.

 

Och vad ville jag med detta? Jag vet inte riktigt, men jag gillar sidan och den är värd en titt. Samtidigt som detta kanske kan inspirerar andra till göra riktigt snygga förtexter. En av mina favoriter är Napoleon Dynamite's förtext.

 

Hemsidan heter: Art of the title

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0