Ljudsättning

ljudprogrammet som jag håller på med


Så vad sysslar jag med just nu?

Just nu håller jag på ljudsätta massa saker till kortfilms projektet som min förening startade igång i början av detta år. I detta projekt har jag också regisserat och mer eller mindre har redigerat filmen. Målet är att försöka få med filmen på Frame filmfestival. 

 

Något som jag aldrig riktigt trodde jag skulle gilla inom arbete kring film, är faktiskt ljudsättning. Jag trodde sådant var urtrist men det är faktiskt rätt kul nu när man äntligen förstår sig på hela processen. Jag har insett hur viktigt ljud faktiskt är i en film. (eller ja det visste jag hela tiden men orkade inte göra något åt saken, lat som jag är)

 

Så jag rekommenderar varmt för de som är nybörjare kring göra film osv, att lägga ner mer tid på ljudet nästan och storyn än själva "looken".

 

Så det är vad jag pysslar med just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0