Ett projekt på gång!

Okej, jag har tendenser att ha för många bollar i luften. Antagligen har jag redan för många projekt på gång. Men jag kan liksom inte släppa denna idé.

 

Den började redan för ett år sedan. När man satt och suktade över att man inte hade en ordentlig kamera att filma med. Så då tänkte ja - " Men jag kanske kan skriva ett manus och göra en stop motion kortfilm". Så då sneglade jag lite över den idén och insåg att det kommer ta ganska lång tid.

 

Sedan så såg jag ju tinyinventions kortfilm och blev frälst. Storyn var ju gullig och så men jag gillade verkligen hur det arbetade. Dessutom slog det mig att en stop motion film behöver inte alls se så verklig ut som möjlig (som jag inte direkt trodde men liksom försökte sträva efter det) utan det är liksom charmen i filmen som man vill se. The spark!

 

Så därför har jag en idé kring en kortfilm som ska försöka göra till en  just stop motion kortfilm. Tänkte att jag ska hålla på med detta istället för att döda tid på att glo på massa sidor på internet. Jag slösar ganska mycket tid på att göra ingenting har jag insett. (vilket jag kanske kan lägga på detta projekt?)

 

Vi får se lite hur det blir med den saken. Men jag har redan en idé kring vad den ska handla om. En idé som jag kom på för två år sedan.

Min mormor, cykeltjuven



Tack tinyinventions!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0