Canons nya kamera, 60D - Va snäll mot min plånbok!

 

 

Canon har annonserat att en ny kameramodell ska se ljuset. Canon 60D, som är uppgraderingen från deras gamla trotjänare 50D (konstigt va?) Kameran är någon mellanting mellan deras kameror 550D och 7D och vad jag har sett så kommer priset ligga kring 10 tusen, vilket inte är så snäll mot min plånbok.

 

Dock ser jag verkligen fram emot vad denna kan prestera. Den har allt som är mina kriterier för att köpa en nya kamera. Den filmar naturligtvis i full HD men också i 720 formatet.  Dessutom i olika frames per seconds. Den kan använda en mic för att ta upp ljud och man kan manuellt ha kontroll över ljudet i kameran. Dessutom är den fullt manuell och har några riktigt trevliga funktioner.

 

Om ni vill gräva djupare in i vad denna kamera har att erbjuda så rekommenderar jag denna sida. klicka här

 

Som sagt så är jag ganska kluven. 550D som jag har funderat på köpa länge har också väldigt bra funktionär och ligger på runt 7 tusen just nu och denna kamera kommer nog att säljas för 10 tusen eller mer. Så vad ska jag köpa? Detta är det värsta med att det hela tiden kommer nya kameror. När man försöker spara ihop till en av dem så kommer det alltid en ny. Får helt enkelt vänta och se när den kommer ut ordentligt  och när det kommer fler videos ute.

 

Jag har bara hittat ett fåtal videos som är filmad med denna kamera så vi får ju se hur det ser ut längre fram i tiden. Men som sagt, jag kommer få tänka igenom detta väldigt noga.

 

 

Canon EOS 60D Test from Canon EOS 60D on Vimeo.

 

 

 

EOS 60D hands-on preview from EOS Network on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, nej inte i samma prisklass i alla fall :/

2010-08-29 @ 13:21:45
URL: http://nevnarien.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0