550D VS 7D

550D från Canon var verkligen den kameran jag har väntat på. En kamera som kan filma full HD upplösning med manuella inställningar och filmar i 24 underbara bilder i sekunden.

 

Inte nog med den nyheten (som inte är en nyhet men ändå) så var 550D väldigt lik sin "storebror" Canon 7D när det gäller att filma. De har i princip samma sensor och film kvalitén mellan dem skiljer sig inte så speciellt mycket, förutom eventuella low-light förhållanden osv. Men tanke på prisskillnaderna så är 550D ett riktigt kap!

 

Mitt köp i höst (om jag får ihop pengarna) kommer att bli en 550D, som kommer bli ett fin uppgradering från min trotjänare, Canon 400D

 

7D Vs 550D comparison ! from ArtFx on Vimeo.

 


Prisjakt skillnaden mellan 550D och 7D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0